abrahamssons

Alla inlägg under november 2011

Av Erica - 27 november 2011 10:53

Frånskilde reklamkillen Pontus trivs bra med sitt "varannan vecka-liv".

Ena veckan är han en ordentlig småbarnspappa, för att veckan därpå förvandlas till en bekymmerslös singel som festar runt i Stockholmsnatten.

Pontus storebror Jens är hans raka motsats - en etablerad läkare och trebarnsfar, som är lyckligt gift sedan 20 år.

Men en dag havererar Jens äktenskap och han tvingas flytta hem till sin bror.

Över en natt förändras deras liv radikalt ...



 


Jag tycker att denna filmen var lite smårolig och måste därför ses om man känner sig lite nere eller bara vill få en rolig stund.

Av Erica - 18 november 2011 23:31

Jag & Johanna hade lite tråkigt så vi skrev en liten berättelse, jag röd text & Johanna blå text! Enjoy!


DET VAR EN GÅNG TVÅ KANINER SOM VAR PÅ DEJT.

DET VAR EN SKÖN JUNIKVÄLL & GUNNAR OCH SVEN HADE BÖGSEX PÅ BRYGGAN NERE VID VATTNET.

PLÖTSLIGT FICK DE KÄNSLOR FÖR VARANDRA OCH DE SKULLE GÅ UT PÅ PUBEN FÖR ATT DANSA OCH HA ROLIGT.

DET SLUTADE MED ATT GUNNAR FICK ÅKA TILL SJUKHUSET MED BRUTEN PENIS.

HAN VAR SÅ KÅT SÅ HAN TOG TAG I HENNE OCH DROG MED HENNE IN PÅ HERRTOALETTEN.


DET VAR VÄLDIGT ILLA, PENISEN KOMMER ALDRIG MER ATT KUNNA ANVÄNDAS PÅ NORMALT SÄTT IGEN.

NÄR HAN SENARE INSÅG ATT HAN BLIVIT FÖRFÖLJD AV EN VAKT, VISSTE HAN INTE VAD HAN SKULLE TA SIG TILL.

HAN FICK ÅKA HEM SAMMA KVÄLL MEN HADE BANDAGE RUNT DEN OCH GICK PÅ SMÄRTSTILLANDE.

PRISET BLEV ATT HAN ÅKTE DIT FÖR VÅLDTÄCKT OCH HAMNADE I ETT FÄNGELSE I AFGANISTAN.

DÄR FICK HAN SKADESTÅND PÅ GRUND AV BRUTEN PENIS OCH EXTREM SMÄRTA.


SLUT!

Av Erica - 16 november 2011 19:37

Detta får bli dagens sista inlägg för att snart ska jag kolla på bonde söker fru, därefter sova.

Promenaden med Johanna var mycket trevlig, vi pratade lite om vad vi ville plugga till.

Jag har haft två klara vägar hela tiden, antingen förskolelärare eller fritidspedagog.

Men börjar nu gå en tredje väg, att läsa till lågstadielärare.

Är grymt osäker men ändå väldigt sugen på att, men tänker "kommer jag klara det" eller "är de det jag vill göra".

När jag var liten lekte jag ofta skola & haft det i mina tankar att jag skulle vilja jobba som det, men som sagt rädslan har alltid funnits där & finns där fortfarande.

Frågan är den om jag vågar brottas med min rädlsa eller inte.

Funderingarna är många.

Nu ska jag göra mig klar för kvällen innan tv:n börjar.

Bye! :)

Av Erica - 16 november 2011 17:06

Nu är det mörkt ute igen, dagarna är så korta nuförtiden.

Jobbat som vanligt idag & det gick alldeles utmärkt.

Mina egna tankar som som snurrar i huvet just nu är både positiva & negativa, vilket gör att min motivation är på lågvarv just nu.

Men nu på eftermiddagen har jag både dammsugat , torkat golv & satt på en maskin tvätt.

Vet i fan vad som hände men det var ju bra att jag fick en liten kick för ett ögonblick.

Nu ska jag gå en runda med Johanna så vi hörs.

Bye! :)

Av Erica - 15 november 2011 17:30

Väckarklockan på mitt sängbord visar nu när jag börjar skriva mitt inlägg 17:30.

Det enda jag har planerat att jag ska göra ikväll innan jag hoppar i säng är att städa min älsklings bur & ta en varm dusch.

Därefter ska jag då gå & lägga mig i min varma, gosiga säng & kolla på ensam mamma söker.

Mysigt värre. :)

Får se om jag skriver något mer idag annars syns vi en annan dag.

Bye! :)

...

Av Erica - 15 november 2011 13:40

Positiva tankar, positiva tankar, positiva tankar!

Det är svårt att tänka positivt när man kämpar i motvind hela tiden.

Uppförsbacken är väldigt lång men någongång tar ju den slut & man börjar springa neråt med en väldig fart.

Jag ska se till att tänka så positivt som möjligt, det är något jag lovar.

För min skull & ingen annans.

Detta kommer gå bra, för det ska jag se till att det kommer göra det.

Jag ska också springa lite nedför.

...

Av Erica - 14 november 2011 15:22

Jag har en inre röst som säger nej,nej,nej!

Försöker säga emot den hela tiden men just nu går det inte.

Jag har ingen kraft till att för tillfället.

Var snälla & förstå det. 

Jag tar det i min takt & samlar kraft för att orka säga till mig själv.

Så är det just nu.


Timeaftertime

Väder

klart.se

Dagens raggningsreplik

Dagens raggningsreplik

Ålder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards