abrahamssons

Alla inlägg under maj 2012

Av Erica - 27 maj 2012 14:17

Söndagen den 27 maj 2012, Mors dag!


Min mamma lever så jag slipper gå till en grav, lägga blommorna där och säga jag älskar dig. Jag tänker oehört mycket på de som får göra det, speciellt de som är i min ålder. Tänk att det kunde blivit så för mig iår också, och jag vet man ska inte säga tänk om. Jag kunde varit en an de men så blev det inte för cancern hade inte spridit sig och det är jag så jävla tacksam över och jag vetifan hur jag hade hanterat det annars om det blivit ett annat provsvar än vad det blev. 


Som sagt iår får jag än en gång krama om mamma på mors dag och säga jag älskar dig till henne. Tack så innihelvete för att det blev som det blev och inte på något annat sätt. 


Mamma du är den bästa mamman man kan ha och jag menar det verkligen, visst vi har bråkat enormt mycket men du är min mamma och som sagt en bättre mamma kan ingen annan ha. Jag älskar dig hur mycket som helst och tackar för allt stöd jag fått under mina 20 år i livet. Vi har hittat på mycket roliga och mindre roliga saker  under de 20 åren, det som ploppar upp först i mitt huvud är när vi var på Kolmården sommaren 2010 och du fick en måsskit i håret, och jag vet nu att du tyckte inte det var speciellt roligt men vi som såg att. Eftersom du är så noga med hur ditt hår ser ut så var det extra roligt . Haha, men jag vet att du älskar mig ändå även om jag skrattade åt den situationen. Du har fått skratta åt mina klumpigheter många gånger , men det bjuder jag på ;) Som till exempel när vi var på semester och tältade, du och jag hade varit och diskat och duschat.. Det ösregnade ute så Johan var snäll och hämtade oss med bilen, då kom min klumpiga sida in i bilden. Jag småsprang lite för att inte bli så blöt, men så händer det som antagligen händer om man är klumpig som jag. Jag skulle hoppa in i bilen, körde huvudet upp i dörrkarmen på bilen , ramlade ner på marken och satte mig rakt i en vattenpöl. Så visade jag upp min tacksamhet mot Johan för att han hämtade oss ;) 


En sak som fick oss båda att bryta ihop av skratt var på jobbet när du hade dina nya skor på dig, det såg ut som om du flög fram och gud vad vi skrattade. Haha gör det fortfarande när jag tänker på det.. Eller som när du köpte "fel" kort till Johan på alla hjärtans dag, du minns kanske när du hade varit inne på konsum och handlat, du betalade och gick ut. Mötte din blick ute på parkeringen du började skratta och gick tillbaka in. Just det man kanske måste ha sina varor med sig hem haha ! Men jag älskar dig ändå trots dina små roliga misstag :) 


Du har också funnits där för mig i dom mest jobbiga situationer här i livet, som till exempel i höstas när vi hälsade på mormor och jag bröt ihop innan jag ens kommit in i rummet. Då sa du , jag vet hur det känns jag. Jag kände precis samma sak första gången jag såg henne ligga där. 


Jag tackar även för all hjälp jag fick när jag skulle välja balklänning och annat till studenten förra året, ingen annan mamma hade gjort det så bra som du gjorde det.  Du och pappa (mest du) fixade världens bästa studentdag för mig och jag är så oehört glad att jag har dig så allt det kunde bli så bra som det nu blev. 


Det finns hur mycket mer som helst att skriva om hur mycket jag tycker om dig men då lär jag få sitta här hela dagen och skriva , men det vill jag ju inte för jag vill träffa dig med och säga JAG ÄLSKAR DIG till dig med inte bara här. Du är iallafall världens bästa mamma och jag älskar dig hur mycket som helst och jag hoppas att jag får fira dig på väldigt många mors dagar härdanefter.


DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA & JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN!!! <333333333

Av Erica - 22 maj 2012 15:06

Värmen är här & det hade varit jäkligt nice med en fläkt här inne, eftersom jag inte kan ha fönstret öppet mer än 1 dm på grund av min katt. Men det får bli en annan gång, var nere en runda på stan för jag hade ett ärende till världens roligaste ställe (arbetsförmedlingen). Ikväll blir det att dra till gymmet en runda med Miss Bjelland, får se hur seriöst det blir den här gången. För övrigt så har jag mycket funderingar över lite grejer, som jag inte tänker gå in på här men mycket goda&onda tankar som snurrar i huvudet. Nu hade jag tänkt hitta på något "roligt" den denna värmen. Cya! :)

Av Erica - 21 maj 2012 22:59

Så då var denna dagen också snart slut, det har väl varit bra får jag lov att säga. 

Förutom panikkänslan i bilen påväg hem ifrån Bromölla och känslan av att jag

skulle svimma inne på maxi. Tycker inte om att jag börjat få tillbaka dessa känslor.

Det som har varit bra så länge, men en sak som är positivt är att jag hanterar det mycket 

bättre nu än vad jag gjorde innan. Har precis kollat på Big Brother och får se när jag går och lägger 

mig om det blir lika sent som igår eller tidigare. 

Cya! :)

Timeaftertime

Väder

klart.se

Dagens raggningsreplik

Dagens raggningsreplik

Ålder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards