abrahamssons

Alla inlägg under januari 2012

Av Erica - 31 januari 2012 20:36

Läste just nu på facebook att en person får damp ibland på grund av en viss sak. 

När folk skriver så blir jag så fruktansvärt irriterad,man kan inte få damp utan det är något man föds med. 

Det är mest ungdomar som utrycker sig så när det är något jobbigt som händer eller om man blir sur på någon så säger man högt och tydligt " jag får damp på dig" .

Varför kan man inte bara säga som det är att man blir irriterad på personen i frågan eller så.

Jag tycker att det är förjävligt.

Andra meningar som kan flyga ut ur munnen kan vara "jag blir helt cp".

Men det är faktiskt också en sjuksom som man föds med, det är inte något man bara kan bli över en dag bara sådär. 


Hade jag haft någon sådan sjukdom som används i just dessa sammanhangen hade jag känt mig kränkt, det gör jag även nu för att jag vet att det finns personen i ens närhet som har dessa sjukdomar. Det är liksom inget man skämtar om. 

Om vi till exempel tar några andra sjukdomar, personerna som använder damp och cp i dessa meningar säger annars inte om de blir arga på något eller någon. 

"Jag får astma när jag ser dig", "Jag får eplipsi när jag tänker på dig" eller varför inte " Åh, jag blir så arg att jag får cancer" 

Jag tycker det är helt samma sak och det finns säkert personer där ute som läser detta som inte alls håller med mig att det är helt okej att säga så om man blir lite förbannad eller så. 

Jag vill gärna veta varför ni inte tycker så, därför är jag väldigt intresserad av att läsa vad ni har för argument. 

SÅ KOMMENTERA! 


Av Erica - 31 januari 2012 17:51

Jag har inte så värst koll på vad ambitioner är men har läst på lite och får den uppfattningen att det är något man vill och jobbar för. Ett mål liksom. 

Några av mina ambitioner är att börja på högskolan till hösten troligvis till fritidspedagog, börja träna och få ordning på min kost samt få mig själv att må bra. Mja det var lite om mina ambitioner , mer får det inte bli för då krånglar jag till det ännu mera. 

Av Erica - 30 januari 2012 13:54

Ett pinsamt minne? Hm, ett som direkt ploppar upp i huvudet är när vi var och campade för några år sen.

Ska berätta vad jag gjorde, mamma och jag hade varit och diskat samt duschat. 

Regnet öste ner så Johan var snäll att hämta oss för att vi inte skulle bli blöta. 

Men vad gjorde jag då? Jo jag slog i huvudet i dörrkarmen när jag skulle hoppa in i bilen och ramlade rakt ner i en vattenpöl. 

Lyckat! 

Nä kanske inte och det var tacken som han fick för att hämtade oss. 

Även ett gott skratt. Men jag bjuder på det. 

Av Erica - 29 januari 2012 19:27

Så då var denna dagen också snart slut men innan dess så ska jag gå och duscha och fixa lite inför morgondagen.

Känner mig lite trött men är ändå sugen på att se en film så det får det nog bli att jag gör. 

Vet bara inte vilken ännu. 

Imorgon blir det jobb igen och därefter åker vi kanske ner till Bromölla för lite MK-mys. 

Orkar inte skriva mera idag.

Så jag säger godnatt nu!

Syns imorgon.   

Av Erica - 29 januari 2012 15:28



Jag vet att jag ser helt skev ut men det bjuder jag på.   

Av Erica - 29 januari 2012 12:59

Äter du, kallas du tjock.
Äter du inte, kallas du anorexia-barn.
Dricker du, kallas du alkolist.
Dricker du inte, kallas du feg.
Läser du böcker, kallas du nörd.
Läser du inte, kallas du dum. .
Har du sex, kallas du för slampa. 
Har du inte sex, kallas du för tönt.
Använder du smink, kallas du för fjortis.
Använder du inte smink, kallas du ful.

Det är svårt att vara sig själv i en värld full med perfektion...

Av Erica - 29 januari 2012 12:10

 

Bara för att jag har tråkigt och ska städa vidare nu så kommer här en bild på ett dött Ronneby torg en söndag som denna.   

Av Erica - 29 januari 2012 09:48

God morgon alla sweethearts där ute som följer min blogg och alla som inte gör det.

Idag är det söndag (igen) har fortfarande värk i min visdomstand, det har pågått i 4 dagar nu.

Hur länge ska man orka egentligen?

Ingen anning men jag överlever väl bara jäkligt jobbigt i mellan åt.

Idag ska jag städa (både hos mamma och pappa) för det går inte att ha så här jag får panik.

Tänkte även sätta mig en stund med MK om jag orkar vilket jag hoppas att jag gör för det finns en del att göra.

Nu ska jag kolla på Gladiatorerna på tv4play så ni få ha det bäst så länge.

Byebye!



Timeaftertime

Väder

klart.se

Dagens raggningsreplik

Dagens raggningsreplik

Ålder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards