abrahamssons

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Erica - 9 augusti 2012 21:44

Jaha, jaja! Ska försöka få iväg ett inlägg innan jag går och lägger mig. 

Vet inte hur långt det kommer bli , det återstår att se. 

Blev nästan färdig med all städning, så jag är nöjd. 

Det ser mycket bättre ut nu än vad det gjorde innan och det är huvudsaken. 

Har nästan packat färdigt också så nu kan jag lugnt gå och lägga mig. 

Utan att behöva tänka på det, skönt! :) 

 

Har även pratat lite med morfar idag, känder bra att höra hans röst. 

Ska till Norrtälje på måndag om inget annat sker, det ser jag framemot. 

Fick däremot veta att mormor är ganska dålig, hon har lunginflamation och pga av hennes 

sjukdom så har hon mycket dåligt immunförsvar därför är det inte så bra med henne just nu.. 

Men lova mig mormor , kämpa så länge du orkar.. 

Du är den bästa mormorn som man kan ha och jag älskar dig   

Men det vet jag att du vet och någongång i höst ska jag skaffa mig en tatuering som visar hur mycket du

betyder för mig och att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta. 

För som sagt du är världens bästa mormor och jag älskar dig   

 

Nu ska jag fixa det sista sen ska jag krypa i säng.

Godnatt! :) 

Av Erica - 9 augusti 2012 14:47

Det fick bli en liten paus mitt i diskningen pga att jag nu snackar med en nära person till mig 

som råkat ut för en mopedolycka. 

 

Fick en klump i magen när hon skrev på facebook och var tvungen att höra med henne vad som hänt. 

Då hade hon självklart råkat ut för en mopedolycka och då kom tankarna tillbaka från 

2006 då en kompis och jag råkade ut för en mopedolycka.  12 juli för att vara exakt, 

kommer ihåg datumet mycket väl , det var nog det enda som jag minns riktigt utan 

att någon har berättat det för mig.

 

Detta har kompisen berättat för mig, att det var en bil som körde om oss och 

tryckte medvetet in oss åt sidan och självklart kom det en cykelbanskant just då så vi välte. 

Idioten gjorde inget alls och bara körde iväg, där låg jag på gatan och med skrubbsår, enorm fläskläpp och stukat finger (fast det visste vi ju inte då). Min kompis som var i liiite bättre skick än mig försökte få bilar att stanna , det var en motorcyklist som stannade och sa " ni får ju ha skydd" sen körde han vidare. 

 

Till slut stannade det en bil eller om det var två det vet jag inte, men jag hade tydligen sagt mitt hemnummer till någon av dom. Vilket jag inte heller minns , men jag var iallafall inte avsvimmad utan fick

bara en minneslucka.

 

Det jag också vet att hade jag inte haft den typen av hjälm som jag nu hade

så hade jag brutit min käke, så det blev som sagt bara en fläskläpp vilket var väldigt tur.

 

Nu gick det som sagt bra för både oss och för henne som krockade idag.

Och jag säger det mopeder är inget att leka med, man sitter mycket oskyddat och det händer

väldigt lätt olyckor. Många bilister tänker inte så och utsätter mopedister för väldigt mycket.

 

Tänk på det där ute på vägarna för det gör jag! 

Och ta det lugnt!

 

Nu ska jag fortsätta diska! Cya :) 

 

 

Av Erica - 9 augusti 2012 13:23

Tja, tja bloggen! 

 

Haha, nä så kul ska vi inte ha ;) 

Nu ska jag städa och det ska bli såååååå kul, jag tror att jag 

har mer roligt än många andra har just nu :P 

 

Det som står på schemat är diskning, dammsugning, städa kattlådan och torka golvet. 

Skit tråkigt, men det måste göras idag för imorgon åker vi till Stockholm som jag nog redan har nämnt.

Men jag vill att ni ska veta det en gång till! 

 

Ni får ha det så kul för det ska jag ha! CYA!   

Av Erica - 9 augusti 2012 05:26

Klockan är cirka halv 6 jag snart ska jag köra til jobbet. Helt sjukt att 

jag hinner med att skriva ett inlägg på morgonen, det brukar vara tvärtom att 

jag stressar iväg. 

 

Mina planer för dagen är först jobb sen hem och städa samt packa för imorgon 

drar vi till huvudstaden , yeah!   

Tidigare månad - Senare månad

Timeaftertime

Väder

klart.se

Dagens raggningsreplik

Dagens raggningsreplik

Ålder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards